Verča

Hello and Hi!

Pojďme se letem světem vydat po cestách Formana Šejtročka (kdo zná tu pohádku?), aneb kudy tudy, Verča k výuce angličtiny a téměř padesátce přišla….

Bylo to tak, milé děti, chodila jsem do školky jako vy, pak do školy, a když ze mě byla už dostatečně velká slečna, vydala jsem se do světa na zkušenou. Dostala jsem od mámy buchty do ranečku a vyjela do Velké Británie neboli Spojeného královstí. To je takový ostrov, ještě pořád v Evropě, a tudíž ne tak daleko, kde se mluví anglicky. Tehdy jsem si myslela, že jsem se angličtinu ve škole dobře naučila, ale ejhle, když jsem si řekla o čaj, správně, no na mou duši, tak jak se to má, nerozuměli mi! A tak jsem tam žila, mluvila s lidmi čím dál lepší angličtinou a přízvukem, ještě nějakou dobu, starala se o malou holčičku, možná takovou, jako je některá z vás. Každý víkend jsem cestovala po okolí a zajímala se o vše, co bylo jiné, než je u nás doma, v Čechách. Později jsem se také starala o nemocné a staré lidi. Pak přišel okamžik návratu zpátky domů. Sice jsem si nepřivezla ani prince, ani půlku toho spojeného království, ale hodně zkušeností a hlavně, uměla jsem anglicky, a tím jazykem a tou zemí žila tak, jako kdyby to byl můj druhý domov.

A teď už to nebude pro pohádku tak zajímavé. Ostatně, pohádky končí většinou svatbou princezny a tím, že spolu s princem žili šťastně až do smrti. Nebojte, já toho svého prince také našla a mám s ním tři prima prince, kteří mě naučili dalším strááášlivě důležitým dovednostem! Kterým? Třeba střílet z praku, ale i větší trpělivosti, a tak nějak jiným pohledům na věc. I na učení. Chodila jsem také do práce jako vaše maminka a tatínek. Někdy do školky, i té lesní s naším nejmladším princátkem, jindy do školy a učila jsem tu angličtinu. V mateřských školkách v Písku souběžně s učením na škole a jinde, několik let. Nejvíc mne ale bavilo to hraní právě s malými dětmi a dětmi tak do páté – šesté třídy. V lekcích střídám nádech a výdech, tedy aktivní fázi, kdy zapojíme nohy, ruce, prostě řádíme (Total Physical Response TPR) a pak fázi uvolnění, kdy už si více hrajeme a pracujeme v klidu a v sedě. Zpíváme tedy písničky a říkáme básničky s pohybem, hrajeme hry, některé hlasité a divoké víc, jiné méně a také trošičku kreslíme. Učíme se tedy hrou, jak se tomu říká.

Studovala jsem dramatickou výchovu, waldorfskou pedagogiku a ochutnala Montessori přistup, vedle těch klasických ped. přístupů. Propojuji tak funkční a osvědčené receptury, s novými a lépe vyhovujícími. Prostě vařím vesměs konkrétně pro dané děti a skupinku. Ale to vám, milé děti, asi nic neříká, to je spíš pro maminky a tatínky. Zajímalo by vás ještě, co mě baví? Například šťourat se v zemi, pomoci rostlinkám růst, sázet stromy, sbírat houby a objevovat se syny nové cesty na výletech. A znáte ten skvělý pocit, když jste udělali něco, do čeho se vám vůbec nechtělo? Třeba uklidili hračku, udělali úkol, a pak si mohli dělat co jste chtěli? Tak právě v těhle chvílích ráda nedělám vůbec nic! No vážně, sedím třeba na lavičce a koukám na naše slepičky nebo poletující motýly na keři.

Tak to jsem já, ta Verča na fotce, se kterou se můžete pustit do toho dobrodružství zvaného cizí jazyk.

Co vám nabízím

Kurzy pro děti - angličtiny pro děti